Інформація з питань пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва (КМДА, Департамент економіки та інвестицій)

18 Декабрь 2014 в Ввод в эксплуатацию дома, Как узаконить дом, Регистрация недвижимости и прав

Преамбула: чтобы получить прописку в садовом доме – нужно получить почтовый адрес. Чтобы получить почтовый адрес – нужно принести справку о паевом взносе. Ну а дальше…

Пайова участь сплачується у формі грошового внеску.
Розрахунок розміру пайового внеску є невід’ємною частиною договору про пайову участь у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста м. Києва.
1. Нормативно-правова база  

  • Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011р. № 3038-VI
  • Порядок визначення розмірів пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста м. Києва (додаток 16 до рішення Київської міської ради від 30.12.2010р. № 573/5385 «Про бюджет м. Києва на 2010 рік (дію подовжено згідно з рішенням Київської міської ради  від 4 лютого 2014 року N 6/10152)) в частині, що не суперечить Закону

У всіх питаннях щодо пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста м. Києва місто виступає в особі Департаменту економіки та інвестицій.

2. Порядок вирішення питань щодо пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста

Вирішення питань щодо пайової участі та розрахунки розмірів пайового внеску здійснюються Департаментом при:

  • будівництві будь-яких об’єктів на території міста Києва;
  • інвестуванні будівництва нежитлових приміщень;
  • переплануванні, реконструкції, капітальному ремонті приміщень (житлових/нежитлових) зі зміною та без зміни функціонального призначення;
  • зміні функціонального призначення (перепрофілюванні, переобладнанні тощо) об’єктів виробничого та невиробничого призначення;
  • зміні функціонального призначення житлових будинків (приміщень) на нежитлові відповідно до встановленого порядку.

Пайова участь сплачується у формі грошового внеску.

Розрахунок розміру пайового внеску є невід’ємною частиною договору про пайову участь у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста м. Києва.

Укладення договору про пайову участь та сплата пайового внеску до бюджету міста має бути здійснена забудовником (інвестором) до введення об’єкту містобудування в експлуатацію.

Укладення договору про пайову участь здійснюється за зверненням забудовника (інвестора) та наданих ним документів.

Увага!

У разі наявності співвласників (співінвесторів) об’єкта, вирішення питань щодо пайової участі та розрахунки розмірів пайового внеску здійснюються після одержання колективного звернення забудовників (інвесторів)/власників об’єкта або звернення від одного з них та письмової згоди інших.

Довідка Департаменту економіки та інвестицій про сплату пайової участі подається для оформлення забудовником (інвестором) наступних документів:

  • про переведення жилих будинків (приміщень) у нежилі; про введення об’єктів в експлуатацію;
  • про присвоєння поштової адреси;
  • документів на землекористування для експлуатації та обслуговування об’єктів, при будівництві (реконструкції) яких документація не була оформлена належним чином (земельні питання не вирішені у встановленому порядку).

Видача висновків (довідок, листів тощо) про відсутність підстав для пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні та розвитку інфраструктури міста в передбачених нормативно-правовими актами випадках також відноситься до компетенції Департаменту економіки та інвестицій.

3. Звільнення від сплати пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста

Рішення про звільнення забудовника (інвестора) від сплати пайової участі приймає виключно Київська міська рада за поданням постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку після визначення Департаментом економіки та інвестицій розміру пайової участі.

4. Приклад заяви/звернення та перелік документів для отримання висновку/проекту договору щодо пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

5. Подання звернень та отримання відповідей з питань пайової участі

Подання звернень з питань пайової участі до Департаменту економіки та інвестицій здійснюється

  • засобами поштового зв’язку (адреса:вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044)
  • під час прийому громадян та юридичних осіб з питань пайової участі (вул. Хрещатик, 36.

Подання та отримання документів/відповідей під час прийому громадян та юридичних осіб з питань пайової участі здійснюється по вул. Хрещатик, 36 (громадська приймальня) виключно за попереднім записом (тел. 044-202-72-72, 044-202-76-73) заявниками особисто або їх уповноваженими представниками (обов’язкова наявність документів, що підтверджують особу заявника/представника та документів про представницькі повноваження) за наступним графіком:

  • понеділок (10:00-13:00 подання звернень, 14:30-17:00 отримання відповідей);
  • середа (11:00-13:00 подання звернень, отримання відповідей);
  • п’ятниця (10:00-13:00 подання звернень, 14:30-16:15 отримання відповідей).

Подання звернень щодо реєстрації договорів, додаткових угод пайової участі та отримання зареєстрованих договорів, додаткових угод пайової участі здійснюється з понеділка по четвер з 9:30 до 17:30, в п’ятницю з 9:30 до 16:00 (обідня перерва з 13:00 до 13:45) по вул. Хрещатик, 36 (громадська приймальня), тел.: 044-202-72-72, 044-202-76-73.

Видача довідок про сплату пайових внесків згідно укладених договорів та додаткових угод здійснюється з понеділка по четвер з 9:30 до 17:30, в п’ятницю з 9:30 до 16:00 (обідня перерва з 13:00 до 13:45) по вул. Хрещатик, 36 (громадська приймальня), тел.: 044-202-72-52, 044-202-76-54.

Для отримання інформації про готовність відповідей на звернення/заяви звертатися за телефонами 044-202-72-72, 044-202-76-73.

На виконання положень Постанови Кабінету Міністрів України від «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» від 01.03.2014 № 65, якщо ви бажаєте або існує необхідність надсилання відповіді поштою, просимо заздалегідь зазначити це у зверненні.

Відповіді, що містять фінансову складову (проекти договорів, довідки про сплату і т.п.) поштою не надсилаються.

19.12.2014 Источник: https://kievcity.gov.ua/content/224_pajova-uchast.html


Додаток 16
до рішення Київської міської ради
30.12.2010 N 573/5385

 

ПОРЯДОК
визначення розмірів пайової участі (внесків) забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва

(Дію додатка 16 продовжено на 2012 рік
згідно з рішенням Київської міської ради
від 29 грудня 2011 року N 1100/7336)

(Дію додатка 16 продовжено на 2013 рік  згідно з рішенням Київської міської ради  від 8 лютого 2013 року N 3/9060)

(Дію додатка 16 продовжено на 2014 рік  згідно з рішенням Київської міської ради  від 4 лютого 2014 року N 6/10152)

1. Загальні положення

Цей Порядок визначає розмір пайової участі (внеску) забудовників (інвесторів) у створенні (розвитку) соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва з урахуванням оцінки соціально-економічного значення проектів будівництва (реконструкції), перепланування, зміни функціонального призначення об’єктів для міста в грошовому виразі (гривнях) без ПДВ у цінах поточного року.

Пайова участь (внесок) забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста (надалі – пайова участь) є внеском, який забудовник (інвестор) має сплатити до бюджету м. Києва без урахування ПДВ. Залучені кошти спрямовуються виключно на фінансування об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, передбачених в Програмі соціально-економічного розвитку міста Києва.

Пайова участь включає в себе наступні складові:

- відшкодування витрат бюджету м. Києва на розширене відтворення його ресурсів;

- плата забудовника (інвестора) за право реалізувати свій проект будівництва (реконструкції), перепланування, зміни функціонального призначення об’єктів на території столиці.

Цей Порядок застосовується для визначення розмірів пайової участі:

- забудовників (інвесторів), що здійснюють на території міста Києва будівництво (реконструкцію) будь-яких об’єктів, незалежно від їх форми власності;

- при зміні функціонального призначення (перепрофілюванні, переобладнанні тощо) об’єктів виробничого та невиробничого призначення;

- при переплануванні будь-яких об’єктів із зміною та без зміни функціонального призначення на території міста Києва;

- при зміні функціонального призначення жилих будинків (приміщень) на нежилі відповідно до встановленого порядку;

- при будівництві, прокладанні, влаштуванні телекомунікаційних мереж.

Пайову участь не сплачують забудовники (інвестори), які здійснюють:

- будівництво (реконструкцію) будь-яких об’єктів на замовлення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та/або органів місцевого самоврядування та/або органів державної влади за кошти державного та/або міського та/або районних у м. Києві бюджетів;

- будівництво житла для соціально незахищених категорій громадян, які перебувають на квартирному обліку в м. Києві, що підтверджується відповідною районною у м. Києві державною адміністрацією, за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, державних підприємств, організацій, установ тощо;

- будівництво житла в багатоквартирних житлових будинках, а також індивідуальних (котеджних) житлових будинках для сімей, що перебувають на квартирному обліку в м. Києві (підтверджується відповідною районною державною адміністрацією) під площу нормативної забезпеченості житлом черговиків квартобліку та за умов зняття їх з квартобліку після введення будинку в експлуатацію;

- будівництво доступного житла, що збудоване та будується за державної підтримки. Порядок його будівництва та використання встановлено чинним законодавством України;

- будівництво (реконструкцію) спільно з комунальними підприємствами та/або на їх замовлення об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, передбачених в Програмі соціально-економічного розвитку міста Києва;

- реконструкцію (прибудову, добудову, розширення) існуючих індивідуальних (приватних) житлових будинків у межах 50 % від загальної площі;

- будівництво об’єктів соціальної сфери (дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх та спортивних шкіл, об’єктів позашкільного виховання, охорони здоров’я та соціального забезпечення тощо) за умов передачі їх у комунальну власність територіальної громади міста або району, що підтверджується відповідними документами;

- будівництво об’єктів, що споруджуються в порядку компенсації за ті, що підлягають знесенню, за умов передачі новозбудованих об’єктів у комунальну власність, що підтверджується відповідними документами;

- добудову об’єктів незавершеного будівництва, що були придбані у процесі приватизації;

- будівництво релігійно-культових об’єктів;

- реставрацію пам’яток архітектури, історії та культури в частині площ, що не перепрофільовуються;

- відтворення втрачених об’єктів історико-архітектурної спадщини в частині площ, що не перепрофільовуються;

- реставрацію об’єктів, що є пам’ятками архітектури, історії та культури, якщо забудовниками (інвесторами) було здійснено відселення за їх кошти із старих та непридатних для проживання житлових будинків або будівель (споруд), придбаних у процесі приватизації об’єктів, в частині площ, що не нарощуються і не перепрофільовуються;

- будівництво об’єктів інженерного забезпечення, енергозбереження та енергопостачання: насосних станцій та теплових мереж, бойлерних, котелень, трансформаторних підстанцій, РП, ПС, ГРП, ЛЕП тощо;

- будівництво представництв іноземних держав відповідно до Віденської конвенції;

- будівництво об’єктів, що споруджуються замість пошкоджених або зруйнованих внаслідок стихійного лиха чи техногенних аварій;

- будівництво (реконструкцію) за власні кошти об’єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 з футболу;

- будівництво житла для сімей, що перебувають на квартирному обліку, за програмами співфінансування за рахунок коштів бюджету міста Києва, державного бюджету та коштів населення (40 х 60, 50 х 50, 70 х 30, 50 х 30 х 20).

Інвестори, залучені постійно діючою комісією, створеною розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 22.10.2007 N 1403 “Про затвердження складу постійно діючої конкурсної комісії по залученню інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об’єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва”, які здійснюють комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду відповідно до статті 12 Закону України “Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду”, звільняються від сплати пайової участі у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури в частині збільшеної площі наданого житла.

Відповідно до абзацу 2 пункту 2.3.5 Правил забудови м. Києва, затверджених рішенням Київради від 27.01.2005 N 11/2587, при розрахунках обсягів пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва у зв’язку з будівництвом житлових мікрорайонів, кварталів, комплексів тощо розрахункова сума пайового внеску зменшується на суму балансової вартості об’єктів соціальної сфери незалежно від їх місця розташування (дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, поліклініки, лікарні), спорудження яких передбачено відповідними проектами, за умови передачі цих об’єктів до комунальної власності, що підтверджується відповідними документами.

При розрахунках обсягів пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва у зв’язку з будівництвом об’єктів розрахункова сума пайового внеску зменшується на суму узгоджених з містом фактичних і підтверджених документально витрат (платіжними документи, договорами), понесених забудовником (інвестором) на створення зовнішніх інженерних мереж, транспортних комунікацій та елементів благоустрою загальноміського значення, що не відносяться до проекту будівництва, незалежно від їх місця розташування (дорожньо-транспортні розв’язки, мости тощо), за умови передачі останніх до комунальної власності міста, що підтверджується відповідними документами.

2. Принципи визначення розміру пайової участі

Розмір пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва визначається за принципами:

- Компенсації витрат бюджету міста на розширене відтворення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури: інвестори мають компенсувати витрати бюджету міста на розширене відтворення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури пропорційно до навантаження на інфраструктуру міста, яке вони будуть здійснювати у разі реалізації проекту будівництва (реконструкції).

- Комплексного підходу до розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста: соціальна та інженерно-транспортна інфраструктура розвивається рівномірно по всій території міста.

- Урахування соціально-економічного значення проектів будівництва (реконструкції) для міста: розмір пайової участі забудовників (інвесторів) визначається з урахуванням соціально-економічного значення проектів будівництва (реконструкції) для міста.

- Сприяння залученню інвестицій в економіку міста: визначення розміру пайової участі з урахуванням соціально-економічного значення проектів будівництва (реконструкції) для міста має створювати сприятливі умови для залучення інвестицій в економіку міста.

3. Фактори, що впливають на розмір пайової участі

На розмір пайової участі забудовників (інвесторів) впливають:

- розрахункова вартість створення додаткової соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва в розрахунку на 1 кв. м загальної площі при будівництві (реконструкції), переплануванні будь-яких об’єктів, незалежно від їх форми власності, а також при зміні функціонального призначення діючих об’єктів, в тому числі житлових будинків (приміщень) на нежитлові;

- економічна ефективність галузей народногосподарського комплексу міста;

- пріоритетність напрямків інвестування;

- територіальне розміщення об’єкта будівництва;

- граничний розмір пайової участі, що не перевищує встановленого законом розміру.

4. Порядок залучення і використання пайових коштів забудовників (інвесторів) на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва

4.1. Завдання та сфера дії Порядку

Цей Порядок регулює організаційні та економічні відносини, пов’язані з залученням і використанням пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, та при оформленні договорів на сплату пайової участі у зв’язку із:

- будівництвом (реконструкцією) будь-яких об’єктів на території міста Києва, крім тих, що споруджуються (реконструюються) на замовлення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та/або органів місцевого самоврядування та/або органів державної влади за кошти державного та/або міського та/або районних у м. Києві бюджетів;

- переплануванням приміщень із зміною та без зміни функціонального призначення;

- зміною функціонального призначення (перепрофілювання, переобладнання тощо) об’єктів виробничого та невиробничого призначення;

- зміною функціонального призначення житлових будинків (приміщень) на нежитлові відповідно до встановленого порядку;

- при будівництві, прокладанні, влаштуванні телекомунікаційних мереж.

4.2. Юридична особа, яка виступає від імені міста щодо пайових коштів

У всіх питаннях щодо організації залучення пайових коштів виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) виступає в особі Головного управління економіки та інвестицій (далі – Управління).

Головним управлінням (за винятком Головного управління економіки та інвестицій), управлінням, районним в м. Києві державним адміністраціям, комунальним підприємствам та організаціям залучення на будь-яких засадах коштів забудовників (інвесторів) як пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва забороняється, за винятком фінансування конкретних об’єктів, включених до затверджених Київською міською радою цільових програм за розрахунками, виконаними згідно з кошторисом зазначених об’єктів.

4.3. Платник пайової участі

Пайовий внесок сплачує юридична (фізична) особа або уповноважена нею особа, яка оформляє:

- дозвільні документи на будівництво (реконструкцію), перепланування;

- документи на землекористування для експлуатації та обслуговування об’єктів, при будівництві (реконструкції) яких документація не була оформлена належним чином (земельні питання, не вирішені у встановленому порядку);

- документи щодо зміни функціонального призначення об’єктів виробничого та невиробничого призначення;

- свідоцтво про право власності на переплановані об’єкти та проінвестовані нежилі приміщення;

- документи щодо зміни функціонального призначення жилих будинків (приміщень) на нежилих відповідно до встановленого порядку;

- дозвільні документи на створення технічних засобів телекомунікацій та телекомунікаційних мереж у м. Києві.

4.4. Форма сплати

Пайова участь сплачується у формі грошового внеску.

4.5. Вирішення питань щодо пайової участі та розрахунки розмірів пайового внеску

Вирішення питань щодо пайової участі та розрахунки розмірів пайового внеску здійснюються Управлінням після одержання звернення забудовника (інвестора) і наступних обов’язкових документів:

- при будівництві (реконструкції) будь-яких об’єктів, крім телекомунікаційних мереж, – документи на землекористування, документи про затвердження у встановленому порядку проектної та кошторисної документації будівництва (реконструкції) з техніко-економічними показниками, листом-погодженням Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, календарного графіку будівництва (реконструкції) та пропозицій щодо термінів оплати пайового внеску;

- при інвестуванні будівництва нежилих приміщень – договір інвестування, акт прийому-передачі приміщення інвестору, технічний паспорт та погодження з Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища подальшого функціонального призначення приміщення;

- при переплануванні об’єктів – правоустановчі документи на об’єкт перепланування, затверджений у встановленому порядку проект перепланування, технічний паспорт об’єкта до та після перепланування, погодження з Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища подальшого функціонального призначення приміщення (в разі зміни його первісного призначення);

- при зміні функціонального призначення жилих будинків (приміщень) на нежилі – відповідно до встановленого порядку, після подання проекту розпорядження про зміну функціонального призначення та погодження з Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища подальшого функціонального призначення;

- при будівництві, прокладанні, влаштуванні телекомунікаційних мереж – план зовнішніх мереж погоджений в Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища.

Більш детальний перелік документів, що додаються до звернення забудовником (інвестором), та порядок їх оформлення затверджується відповідним наказом Управління.

Вирішення питань щодо пайової участі та розрахунки розмірів пайового внеску, у разі наявності співвласників (співінвесторів) об’єкта, здійснюються Управлінням після одержання колективного звернення забудовників (інвесторів)/власників об’єкта або звернення від одного з них та письмової згоди інших.

4.6. Укладання договору про сплату пайової участі

Пайовий внесок сплачується на підставі договору між містом (Управлінням) та забудовником (інвестором). Договір на сплату пайової участі оформлюється:

- при будівництві (реконструкції) будь-яких об’єктів – після надання забудовником (інвестором) документів про затвердження в установленому порядку проектної та кошторисної документації проекту, з відповідним коригуванням договору після введення об’єкта в експлуатацію, та передує оформленню дозвільних документів на будівництво (реконструкцію) в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю;

- при інвестуванні будівництва нежилих приміщень – після погодження з Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища функціонального призначення та передує оформленню документів про право власності;

- при переплануванні об’єктів – після погодження з Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища функціонального призначення (в разі його зміни) та передує оформленню документів про право власності;

- при зміні функціонального призначення (перепрофілюванні, переобладнанні тощо) об’єктів виробничого та невиробничого призначення;

- при зміні функціонального призначення жилих будинків (приміщень) на нежилі – після погодження Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища подальшого функціонального призначення до затвердження відповідного розпорядчого документа;

- при будівництві, прокладанні, влаштуванні телекомунікаційних мереж – після погодження в Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища плану зовнішніх мереж та передує оформленню дозвільних документів на створення технічних засобів телекомунікацій та телекомунікаційних мереж у м. Києві.

4.7. Порядок та терміни сплати

Пайовий внесок сплачується на підставі договору між містом (Управлінням) та забудовником (інвестором).

Пайовий внесок у грошовій формі сплачується в повній сумі єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається у договорі між Управлінням та забудовником (інвестором).

Кінцевий термін сплати пайового внеску встановлюється договором або графіком, визначеним договором, але при будівництві (реконструкції) об’єктів – не пізніше, як через календарний місяць після здачі об’єкта в експлуатацію.

Умови сплати пайового внеску визначаються у договорі між Управлінням та забудовником (інвестором).

Кошти пайового внеску забудовник (інвестор) перераховує на бюджетний рахунок цільового фонду спеціального фонду міського бюджету.

4.8. Результат сплати пайової участі

- У разі сплати забудовником (інвестором) пайового внеску єдиним платежем Управління видає підписану довідку про одержання пайових коштів забудовника (інвестора) на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

- У разі сплати забудовником (інвестором) пайового внеску частинами відповідно до графіка, що встановлюється договором про сплату пайового внеску, довідка, підписана Управлінням, про одержання пайових коштів забудовника (інвестора) на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста видається після остаточного розрахунку, відповідно до умов укладеного договору.

- Довідка про повну сплату пайового внеску видається Управлінням забудовнику (інвестору) для подання в інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю, Головне управління комунальної власності м. Києва, Головне управління житлового забезпечення, комунальне підприємство “Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна”.

- У разі сплати забудовником (інвестором) пайового внеску, розрахованого із застосуванням норми щодо його граничного розміру, встановленого законом, довідка, підписана Управлінням, видається після підтвердження забудовником (інвестором) фактичних показників щодо вартості об’єкта будівництва відповідно до акта готовності об’єкта до експлуатації та свідоцтва інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.

- У разі сплати забудовником (інвестором) пайового внеску, розрахованого з урахуванням витрат на будівництво об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, що збудовані відповідно до технічних вимог міських інженерних служб, довідка про повну сплату пайового внеску видається Управлінням забудовнику (інвестору) після надання документів, що підтверджують передачу об’єктів у комунальну власність міста, та проведення, в разі необхідності, остаточних розрахунків.

4.9. Контроль за сплатою внесків пайової участі забудовників (інвесторів)

Контроль за своєчасним укладанням договорів на сплату пайової участі та виконанням умов діючих договорів здійснюється шляхом перевірки фактичного стану будівництва (реконструкції, перепланування) об’єктів та перевірки наявності документів згідно з чинним законодавством.

4.10. Наслідки порушення забудовником (інвестором) умов сплати пайових внесків

Забудовникам (інвесторам) без наявності укладеного договору пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва з Управлінням забороняється:

- починати на об’єкті будівництва (реконструкції) будь-які будівельні або підготовчі роботи;

- видавати ордер на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення.

При зміні функціонального призначення об’єктів, переплануванні забороняється видавати дозволи на здійснення будь-якої діяльності, що потребує отримання дозволу (торгівля, ігорні заклади тощо), без наявності довідки про сплату пайового внеску за відповідним функціональним призначенням.

У разі прострочення термінів сплати:

- забудовник (інвестор) несе відповідальність згідно з умовами договору, укладеним між містом (Управлінням) та забудовником (інвестором);

- розмір несплаченої частки пайового внеску забудовника (інвестора) коригується відповідно до умов договору на величину штрафів, пені тощо та індекс інфляції від дати його розрахунку;

- призупиняється дія ордеру на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення.

При відсутності довідки Управління про сплату пайового внеску забороняється:

- видача свідоцтв про право власності на завершені та незавершені будівництвом або переплануванням об’єкти Головним управлінням житлового забезпечення та Головним управлінням комунальної власності м. Києва;

- реєстрація свідоцтв про право власності на завершені будівництвом або переплануванням об’єкти в комунальному підприємстві “Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна”.

4.11. Звільнення від сплати пайових внесків

Рішення про звільнення забудовника (інвестора) від сплати пайової участі приймає Київська міська рада за поданням постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку після визначення Управлінням розміру пайової участі.

4.12. Використання пайових внесків

Рішення щодо розподілу та цільового використання коштів пайових внесків приймає Київська міська рада при затвердженні Програми соціально-економічного розвитку міста Києва на кожний рік. Кошти, що надходять від сплати пайових внесків, спрямовуються виключно на фінансування об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, передбачених у Програмі соціально-економічного розвитку міста Києва.

5. Методика розрахунку розміру пайової участі (внеску) забудовника (інвестора) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва

Розмір пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста визначається за наступним алгоритмом:

- Визначити галузь народногосподарського комплексу міста (функціональне призначення об’єкта), в якій буде реалізовуватись проект будівництва (реконструкції, перепланування, зміни функціонального призначення об’єкта).

- За розрахунковими таблицями 1 – 3, в залежності від галузі, в якій здійснюється проект будівництва (реконструкції) або функціонального призначення об’єкта, визначити норматив розміру пайової участі в розрахунку на 1 кв. м загальної площі будь-яких об’єктів незалежно від їх форми власності та при зміні функціонального призначення діючих об’єктів, утому числі жилих будинків (приміщень) на нежилі.

- Визначити загальну площу об’єкта (для автозаправних станцій та комплексів, шиномонтажу, мийок, автостоянок, ринків, стаціонарних парків атракціонів та інших площинних споруд – площа території, для телекомунікаційних мереж – довжина каналу (кабелю), для інших об’єктів – загальна площа будівель і споруд), для якого визначається розмір внеску на розвиток інфраструктури міста.

- Визначити економіко-планувальну зону, в якій передбачається здійснювати будівництво (реконструкцію, перепланування, зміну функціонального призначення об’єкта) згідно з проектом, відповідно до рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року N 43/1877 “Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення” (із змінами).

- За розрахунковою таблицею 4, залежно від ситуаційного класу економіко-планувальної зони, в якій буде здійснюватись будівництво згідно з проектом будівництва (реконструкції), визначити зональний коефіцієнт, що враховує територіальне розміщення об’єкта будівництва.

- При будівництві житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями розмір пайової участі розраховується як сума двох складових. Перша з них становить величину пайової участі, розраховану за нормативами під житлову частину будинку. Друга складова становить величину пайової участі, розраховану за нормативом відповідно до функціонального призначення вбудовано-прибудованих приміщень.

- При розрахунках пайової участі об’єктів незавершеного будівництва з врахуванням положень частини 3 статті 3 Закону України “Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва” розмір пайового внеску розраховується відповідно до нормативів, що діяли на момент підписання договору про сплату пайової участі.

- При збільшенні техніко-економічних показників об’єкта (в тому числі у разі невідповідності техніко-економічних даних даним відповідної експертизи), внаслідок чого сума пайового внеску має бути збільшена, робиться додатковий перерахунок розміру пайового внеску.

- При збільшенні техніко-економічних показників інвестиційного проекту, будівництво якого здійснюється відповідно до проведеного Управлінням інвестиційного конкурсу, сума пайового внеску збільшується у відповідності до умов інвестиційного конкурсу, інвестиційного договору, але не може перевищувати встановлених цим Порядком граничних розмірів.

Відповідно до абзацу 2 пункту 2.3.5 Правил забудови м. Києва, затверджених рішенням Київради від 27.01.2005 N 11/2587, при розрахунках обсягів пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, у зв’язку з будівництвом житлових мікрорайонів, кварталів, комплексів тощо, розрахункова сума пайового внеску зменшується на суму балансової вартості об’єктів соціальної сфери незалежно від їх місця розташування (дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, поліклініки, лікарні), спорудження яких передбачено відповідними проектами, за умови передачі цих об’єктів до комунальної власності, що підтверджується відповідними документами.

При розрахунках обсягів пайової участі забудовників (інвесторів) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, у зв’язку з будівництвом (реконструкцією) об’єктів, розрахункова сума пайового внеску зменшується на суму узгоджених з містом фактичних і підтверджених документально витрат (платіжними документами, договорами), понесених забудовником (інвестором) на створення зовнішніх інженерних мереж, транспортних комунікацій та елементів благоустрою загальноміського значення, що не відносяться до проекту будівництва, незалежно від їх місця розташування (дорожньо-транспортні розв’язки, дороги, мости тощо), за умови передачі останніх до комунальної власності міста, що підтверджується відповідними документами.

6. Розрахунок розміру пайової участі (внеску) забудовника (інвестора) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста

далі ТУТ…



Интернет реклама

Share on Facebook Share on Email Share on vkontakte
VkontakteGoogle+EmailGoogle GmailLinkedInShare

6 ответов на Інформація з питань пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва (КМДА, Департамент економіки та інвестицій)

  1. Закон про скасування пайової участі – реальний шанс залучити інвестиції в галузь.

    На початку тижня в парламентському Комітеті з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства відбулася робоча зустріч аналітичної експертної групи у складі учасників будівельної галузі, експертів і законодавців.Зустріч була організована в рамках роботи над законопроектом про скасування обов’язкового пайової участі забудовників, автором якого є заступник голови Комітету народний депутат Петро Сабашук.

    У дискусії взяли участь представники Ukrainian Building Community (UBC), Будівельної палати, Конфедерації будівельників України, а також – Асоціації міст України, народні депутати та експерти.

    Бурхливий початок

    Законопроект про скасування пайового внеску був зареєстрований в парламенті в грудні минулого року. Документ викликав бурхливе обговорення не тільки в галузі, а й у суспільстві в цілому.Зокрема, Ukrainian Building Community вже неодноразово піднімало питання про доцільність стягнення з забудовників пайового внеску – як на зустрічах учасників галузі і представників влади, так і в галузевих ЗМІ.

    Що дасть скасування пайової участі забудовників самим забудовникам і наскільки постраждають від цього місцеві бюджети? – Ось ключове питання, на який шукали відповідь учасники дискусії в парламентському Комітеті.

    Важкий тягар

    На сьогоднішній день пайову участь є гострою проблемою для учасників будівельної галузі, нагадав присутнім народний депутат Петро Сабашук.Забудовники зобов’язані оплачувати свою участь в розвиток інфраструктури місцевості, де вони будують, в таких обсягах: при будівництві житлових об’єктів оплачуються 4%, при зведенні комерційних площ – 10% від кошторисної вартості будівництва, повідомив Петро Сабашук.При цьому чіткої нормативної основи для розрахунку розміру пайового внеску не існує, що створює лазівки для корупції, немає відповідної методології для строго визначення сум, які стягуються з забудовника, підкреслив заслужений будівельник України,дійсний член Академії архітектури Анатоль Кармінський.

    З урахуванням того, що термін повної оборотності капіталу у забудовників, зайнятих в сфері комерційної нерухомості, значно більше, ніж у їхніх колег, які будують і реалізовують в роздріб житло, зазначений податок є важким тягарем для інвесторів і девелоперіві не дає розвиватися бізнесу, акцентував народний депутат Петро Сабашук. Це змушує багатьох девелоперів піднімати питання про вихід з бізнесу.Що ж стосується забудовників, зайнятих в житловому будівництві, то вони пакують свою додаткове фінансове навантаження, викликану необхідністю платити пайовий внесок, у вартість квадратного метра.І таким чином перекладають її на приватних інвесторів – простих громадян, які купують житло в новобудові за завищеними цінами.

    Перешкода до розвитку

    Як зазначив народний депутат Петро Сабашук, наявність пайового внеску не тільки гальмує розвиток українського будівельного ринку, але і є перешкодою для входу на нього нових інвестицій.При наявності податку на нерухомість, а також інших податків, якими супроводжуються будівництво та експлуатація житлових і комерційних будівель, девелопери в Україні, по суті, схильні до подвійного і потрійного оподаткування, що в корені несправедливо і несприятливо длярозвитку галузі, нагадав парламентарій.

    В цілому розмір офіційних платежів, що стягуються в процесі будівництва з компанії-забудовника, перевищує 15,2%, зазначила керівник напряму «Будівництво» Better Regulation Delivery Office (BRDO) Олена Шуляк.Це безпрецедентно високий показник – у розвинених європейських країнах він знаходиться на рівні 1,7-3%, в державах Центральної Азії – менше 5%.За оцінкою рейтингу Doing Business, Україна за розмірами обов’язкових платежів, що стягуються з забудовників, займає 176 місце в світі з 189, нагадала експерт.

    У той же час представники Асоціації міст України, які брали участь у зустрічі, висловили зі свого боку стурбованість тим фактом, що скасування пайових платежів обернеться хворобливою втратою для місцевих бюджетів.У відповідь експерти галузі призвели фактичні цифри.

    За фактом надходження від пайового внеску на тлі інших доходів до місцевих бюджетів виглядають більш ніж непереконливо, розповіла Олена Шуляк.Скажімо, частка доходу від цієї статті в столиці в минулому році склала лише 1,5% від загальної суми дохідної частини бюджету. У Львові за 9 місяців минулого року сума пайового внеску, сплаченого забудовниками, склала 1,72%. У Дніпропетровську – 0,35%.У Харкові – 0,29%, в Миколаєві – 0,02%. У той час як, скажімо, надходження від податку на нерухомість у багатьох містах в рази вище. Скажімо, в Запоріжжі – в два рази, в Дніпропетровську – в п’ять разів, в Харківському регіоні – в 8 раз.

    За оцінкою учасників зустрічі, законопроект про скасування пайової участі зобов’язаний бути винесено на розгляд парламентом вже найближчим часом. Тільки таким чином вдасться залучити в галузь додаткові інвестиції і вивести її на докризовий рівень виробництва.

    Джерело: abcnews.com.ua
    11.02.2016
    biznews.com.ua/zakon-pro-skasuvannya-payovoyi-uchasti-realniy-shans-zaluchiti-investitsiyi-v-ga/?utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=digest

  2. У понеділок, 13 червня, о 15:00 відбудеться чергове засідання Антикорупційної ради за участю Київського міського голови Віталія Кличка.
    На засіданні розглядатимуться наступні питання:
    1. Проект Тимчасового порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у створенні і розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва.
    2. Питання про мінімізацію корупційних ризиків, удосконалення порядку надання дозволів на встановлення автогазозаправних пунктів (АГЗП) на території міста Києва, виявлення та здійснення демонтажу незаконно встановлених АГЗП.

    КМДА

  3. Киевская городская государственная администрация решила “усовершенствовать” механизм уплаты паевого взноса, который взимается на развитие инфраструктуры города и уплачивается строительными компаниями перед вводом объекта недвижимости в эксплуатацию. Это, как обещает автор соответствующего проекта решения Киевского городского совета заместитель главы КГГА Геннадий Плис, должно повысить рейтинг Украины в исследовании Мирового банка Doing Business, а также снизить стоимость столичной недвижимости.

    Разрабатываемый КГГА документ предлагает сразу несколько нововведений.

    Первое — снижение размера паевого взноса при строительстве нежилых зданий и сооружений с 10% до 4%. Таким образом, ставка паевого взноса станет единой для всех участников рынка, так как зонирование при определении ставки будет упразднено. “В настоящее время существует 741 зона, коэффициент паевого участия в которых варьируется от 1 до 10, — объясняет Геннадий Плис. — Новый порядок такого зонирования не предусматривает. Взнос будет составлять 4% от сметной стоимости. Если сметная стоимость не установлена, то при расчете будет использоваться индикативная стоимость жилья, установленная Министерство регионального строительства”.

    Второе — депутаты обещают сделать прозрачным и понятным сам механизм зачисления стоимости. Так, принятие нового документа позволит ликвидировать злоупотребления в части освобождения компаний от уплаты паевого взноса, а также избавляет от необходимости принимать специальное решение комиссии Киевсовета. Других деталей по “новому” механизму Плис не озвучил. “И самое главное: раньше определяющей в формировании долевого участия была бюджетная комиссия Киевсовета. Теперь никаких решений никакой комиссии не нужно”, — подчеркнул первый заместитель председателя КГГА.

    Третье — любые дополнительные затраты, даже касающиеся проверки внешних сетей, согласно законопроекту, не будут перекладываться на плечи застройщиков. Они будут засчитываться в счет уменьшение долевого участия, то есть их проверка будет осуществляться не за счет предприятия.

    Delo.ua

  4. Киев пока не готов к отмене паевого участия.

    Власти Киева не готовы отменить оплату застройщиками паевых взносов при строительстве жилой и нежилой недвижимости из-за отсутствия генерального плана и средств на строительство инженерных сетей, сообщил заместитель главы Киевской горгосадминистрации (КГГА) Геннадий Плис во время “круглого стола” в понедельник, сообщает «Мир квартир».

    “На сегодня полностью отменить паевое участие город не может из нескольких причин. Относительно практики подведения городом инженерных сетей к участкам: отсутствует генеральный план, нет зонинга, нет детального плана территорий, и поэтому мы не можем подсчитать какой мощности должны быть подведены сети к каждому отдельному участку. Нужно знать, что будет на участке – завод, или жилой дом, требующие сетей разных мощностей”, – сказал он.

    Второй причиной, по словам Г.Плиса, является отсутствие необходимых средств в бюджете.

    “Мы, наверное, могли бы сами построить эти сети, и потом продать, или сдать в аренду сам участок. Однако у нас нет достаточно денег на то, чтобы это сделать. Поэтому сейчас действует такой механизм: инвестор сам строит сети, а мы их принимаем. Именно отсутствие генерального плана и достаточной финансовой мощности не позволяет нам перейти на легальную схему”, – сказал он.

    Несвоевременной считает отмену паевого участия также член Антикоррупционного совета при КГГА Виталий Гриб. “Порядок уплаты паевого участия не единожды сопровождались злоупотреблениями. По этому поводу КГГА направляла материалы в правоохранительные органы. Если на законодательном уровне будет отменено паевое участие, все уголовные дела почти автоматически будут закрыты. И те суммы, которые непорядочные застройщики задолжали бюджету, уже нельзя будет вернуть. А это огромные суммы”, – отметил он.

    Как сообщил Г.Плис, в КГГА подсчитали, что задолженность застройщиков перед бюджетом Киева по уплате паевого участия составляет около 2 млрд грн, в том числе 700 млн – сумма основного долга, 1,3 млрд – штрафные санкции.

  5. Депутати Київради анонсували новий порядок оплати пайової участі на будівництво інфраструктури.

    «Новий порядок удосконалить формулу обчислення пайової участі. На сьогодні формула налічує 27 сторінок. Ми міняємо формулу нарахування і передбачаємо всього два коефіцієнта. Нарахування пайової участі стане прозорим і простим. Сьогодні забудовник, який хоче сплатити пайову участь, повинен витратити 3-8 місяців, щоб зібрати необхідні документи, визначити суму платежу і підписати договір про пайову участь. Зараз ми розробляємо систему розрахунку і обліку пайової участі. Система буде працювати в один клік, вона повністю виключає контакт з чиновниками. Тобто подача документів буде онлайн, розрахунок пайової участі – онлайн, складання договору – онлайн», – повідомила депутат Київради Ольга Балицька.

    Крім того, депутати обіцяють налагодити контроль за надходженням і витрачанням коштів від пайової участі. Сьогодні ця інформація не збирається, а, значить, не відомо, хто із забудовників сплатив, скільки і куди були спрямовані кошти.

    «Ми зробимо прозору систему онлайн-звітності. Побачивши будинок, який будується або вводиться в експлуатацію, кожен бажаючий може зайти в систему і подивитися, що це за будинок, скільки метрів будується і яку суму пайової участі сплатив забудовник», – обіцяє Балицька.

    Джерело: hubs.ua

  6. На пленарном заседании Киеврады депутаты утвердили порядок привлечения, расчета размеров и использования средств паевого участия заказчиков в создании и развитии социальной и инженерно-транспортной инфраструктуры Киева, сообщает «Мир квартир».

    Отмечается, что существующая на данный момент система расчета создавала коррупционные риски на местах и ​​снижала привлекательность Киева для инвесторов, поскольку такие платежи в два раза больше, чем в европейских столицах.

    На сегодняшний день сумма долга перед бюджетом города за паевое участие составляет почти 2 млрд грн, причем ежегодные поступления только 170-240 млн грн.

    «Мы упрощаем формулу расчета паевого участия. Предполагается существенное уменьшение размера паевого участия для строительства нежилой недвижимости. Сейчас это 10%, считаем целесообразным уменьшить их до 4%. Это изменение, во-первых, существенно уменьшит затраты строителей на создание площадей, которые могут использоваться для создания рабочих мест, что в свою очередь уменьшит стоимость начала бизнеса в Киеве и даст толчок для его увеличения. А во-вторых, существенно изменит место Украины в рейтинге Doing Business по индикатору строительства», – отметил первый заместитель председателя КГГА Геннадий Плис.

    Администрирование платежа планируется осуществлять через прозрачную систему Smart City, чтобы ограничить контакты с чиновниками и снизить коррупционные риски.

    Новый порядок начисления паевого участия разрабатывался совместно с европейскими независимыми экспертами и начнет действовать с 1 января 2017 года.

Прокомментировать

Ваш email не будет опубликован. Обязательные поля отмечены *


2 × = десять

Вы можете использовать это HTMLтеги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Украинский портАл